reklama

Farby, barvy, farbičky

Máme za sebou prvé Vianoce v novom domčeku a musím povedať, že boli naozaj úžasné. V pokoji a pohode sme si dopriali tepla rodinného krbu a tešili sa z toho, akú má naša malá Alenka radosť zo všetkých darčekov. Je jej síce len niečo cez dva roky, ale už na nej bolo vidieť, ako cíti, že sa deje niečo výnimočné a očká jej len žiarili. Doma sme potom zostali aj na Silvestra, a aj keď sme boli skôr zvyknutí sláviť prelom roka v partii s priateľmi, tak tento rok dostala prednosť naša nová domácnosť Nebolo to vôbec zlé, počúvali sme hudbu, hrali obľúbený scrabble, o polnoci si pripili, odpálili nejaké delobuch a do nového roku sme vstávali s úsmevom a bez bolestí hlavy a žalúdka :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Sviatky sú za nami a na rad prišli, ako sa hovorí, starosti všedných dní. Mojou najväčšou starosťou, ale zároveň aj radosťou, je momentálne okrem dcérky tiež zariaďovaní domu, ktoré ma baví čím ďalej viac. Pred Vianocami sme ešte stihli narýchlo vymaľovať aspoň na bielo a predo mnou teraz stojí rozhodnutie, aké dať farby jednotlivým miestnostiam tak, aby sa nám tu žilo čo najlepšie. Po dlhšom trápenia s detskou izbou som definitívne opustila myšlienku, že zariadime dom v duchu východnej filozofie Feng Shui, a budem všetko ladiť podľa vlastného úsudku a citu. Od manžela som dostala viacmenej voľnú ruku, takže sa môžem aj trošku odviazať, vraj zakročí len v prípade, že sa mu niečo naozaj nebude páčiť. Ale vzhľadom k tomu, že máme podobný vkus, tak si myslím , že sa zhodneme na farbách miestností a následne i na nábytku, ktorý si budeme postupne robiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V izbičke už mám celkom jasno. Stena, v ktorej je okno, bude jemne žltá, rovnako ako tá protiľahlá, kvôli dostatočnej svetelnosti. Bočné steny potom chcem mať pastelovo zelenej a cez kamarátku sa mi podarilo zoznámiť s pani, ktorá krásne maľuje, takže nám na stenu, kde bude stáť postieľka, urobí taký menší zverinec. Premýšľala som aj o nejakom rozprávkovom motívu, ale zvieratka mi prídu lepšie, len ešte neviem, či radšej tá naša alebo exotická. Alebo oboje, ale aby si potom Alenka nemyslela, že treba slony a medvede žijú spolu v jednom lese a nemala v nich odmala zmätok. Uvidím až po porade s maliarkou, každopádne už sa na jej výtvor moc teším.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V obývačke skombinujte základnej svetlejšiu vínovú farbu s doplnkami z tmavšej hnedej. Namaľovala som si na papier, ako si predstavujem ich prelínanie, vrátane krbu, ktorý by mal vďaka tomu opticky ešte viac vystupovať zo steny. Rada by som, aby mal náš obývačka naozaj útulnú atmosféru, preto som sa snažila aby farby ladili s podlahou a myslím si, že výsledok nebude úplne zlý. Kuchyňu "oblečiem" do svetlo krémovej, aby v kontraste ladila s drevenou linkou, ktorá v orechovom odtieni. Vzhľadom k tomu, že na priestor pre varenie plynule nadväzuje jedáleň , chcela by som pomocou striedajúcich sa pásikov farby vytvoriť akýsi plynulý prechod medzi oboma miestnosťami, s tým, že jedáleň potom bude mať podobnú farbu ako kuchynská linka, len o niečo svetlejšie. Stropy chcem všade nechať biele s asi desaťcentimetrovú linkou po obvode múrov, pre pocit, že sú miestnosti vyššie a priestrannejšie. Rovnako tak všade zostanú biele aj špalety okolo okien, toto riešenie som už párkrát niekde videla a veľmi sa mi pozdáva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najviac premýšľanie o farbe mi asi zabrala spálne. Pôvodne som uvažovala o marhuľovej, potom ma ale napadlo, že by sme tak vlastne mali všetky farby v celom prízemí vlastne skoro rovnaké, preto som sa rozhodla pre kombináciu tmavšieho a svetlejšieho odtieňa modrej. Nábytok v spálni chcem mať totiž čisto biely, čo bude s modrými stenami podľa mňa pôsobiť veľmi efektne. Dole mi tak zostáva ešte kúpeľňa a záchod, ale tu už je prakticky rozhodnuté. Vzhľadom k tomu, že dlažbu máme tmavo zelenú a obklady zelenobiele, budú aj steny vymaľované v podobnom tóne. Podkrovie zatiaľ riešiť nebudeme, povedali sme si, že najskôr poriadne vyladíme prízemie a horné poschodie dorobíme, až to bude potrebné. Takže vtedy, až budú naše deti (v blízkej dobe plánujeme ešte aspoň jedno :) väčší a budú potrebovať viac vlastného priestoru. Zatiaľ si naplno užívam dcérku a všetko to príjemné, čo sa zakladaním vlastnej rodiny a vytváraní jej zázemie súvis . Takže vstávam od počítača a vyrážam do predajne farieb požičať si vzorkovníky :)

Anna Nemcová

Anna Nemcová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Stále energická a plná života. Mama presláveného génia Forresta Gumpa hovorila, že život je ako bonboniéra, pretože nikdy nevieš, čo ochutnáš. Ja som nedávno ochutnala ten najsladší cukrík prvého materstva a práve rozbaľujem ďalší. Prajem si, aby nám tá naša bonboniéra chutila každý deň. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu