reklama

Feng shui - energia, ktorá zo mňa vysala energiu

Manželstvo mojich rodičov vždy bolo a dodnes je veľmi pokojné a harmonické. Ako deti sme nepoznali žiadne hádky a nadávky, naopak, vždy u nás doma vládla pohoda a dobrá nálada a ak sa naši kvôli niečomu nezhodli , dokázali si problémy vydiskutovať medzi sebou a žiadnymi spory nás nezaťažovali. Som im vďačná za to, že dokázali vytvoriť také prostredie, v ktorom sme sa všetci mali radi a žili spolu v súlade a dobrej nálade. A presne takú rodinu chcem mať tiež, aj keď je mi jasné, že na nás všetkých v dnešnej dobe doliehajú väčšie nároky, viac stresu a veľa okolností, ktoré môžu naši pohodu narušovať .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Preto som úplne vážne zauvažovala o tom, že náš nový dom budem zariaďovať v duchu tradičnej východnej filozofie Feng Shui. Som síce vyštudovaná ekonómka a mám radšej, keď si môžem všetko pekne prepočítať, na druhú stranu ma ale baví občas opustiť materiálno a utiecť od neho k nejakej tej "potrave pre dušu". O svojich skúsenostiach s Feng Shui a jeho schopnosti usmerňovať energie v priestore tak, aby na človeka pôsobili len blahodárne, mi nedávno rozprávala jedna dobrá známa, ktorá si podľa tohto staročínskeho učenia prestavala spálnu. Súdiac podľa jej nadšenia na tom asi naozaj niečo bude, pretože hovorila, že sa jej aj manželovi oveľa lepšie spí, ráno vstávajú s úsmevom a dokonca to má vplyv aj na deti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V našej spálni už sme sa ako-tak narýchlo zabývali, takže s Feng Shui som sa rozhodla začať jedného večera od detskej izby, do ktorého by sme chceli Alenku po Novom roku presťahovať. Ako som sa dočítala, je dôležité vyladiť izbu tak, aby ním plynule prúdila pozitívnej energie, a nesmie v ňom byť prvky, ktoré jej prúdy blokujú. Ako ale tieto veci poznám? A ako vôbec spoznám , že prúdy sú správne alebo zlé ?

Najdôležitejšie podľa môjho názoru bolo správne umiestnenie postele, preto som si na papier v zmenšenej mierke načrtla pôdorys izby a snažila sa do neho najprv navrhnúť polohu jej a potom až ďalšieho nábytku. Posteľ by vraj nemala byť čelom opretá o stenu, v ktorej je umiestnené okno, ani stáť medzi oknom a dverami. Po dlhšej dobe mazanie čiar a prekresľovanie izby som sa vrátila k pôvodnému zámeru a namaľovala posteľ dlhšou stranou čiastočne pod okno s čelom k rohovej stene a nohami k dverám. To som však ešte netušila, aké trápenie ma čaká so skriňou, komodou, policami alebo stolíkom. Na posteľ podľa Feng Shuei totiž nesmie mieriť žiadna ostrá hrana, ale ja som bohužiaľ neprišla na to, ako takúto podmienku v našom nie príliš veľkej izbičke dodržať, keď tam potrebujem mať veľa úložného priestoru. Zakaždým sa mi k lôžku nejaký ten roh dostal, po hodine lámanie hlavy som si naliala dve deci dobrého červeného a po ďalšej hodine som začala pochybovať, že stará čínska filozofia naozaj funguje. Všetku energiu, ktorú som mohla pozitívne využiť aj inak, som totiž ten večer vyčerpala vymýšľaním ideálneho stavu, ktorý sa mi rovnako nepodarilo nájsť .

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď si predstaví , že by som takto mala riešiť celý dom, tak si hovorím, že radšej zostanem pri tej našej podtatranskej energie a na čínsku nebudem brať ohľad. Treba sa sem z tej diaľky ani nedostane :) Takže nábytok v izbičke rozmiestnime tak, ako to budeme cítiť , aby sme mali všetko potrebné po ruke a dcérka dosiahla tam, kam potrebuje. Farby na steny použijeme veselé pastelové, zrejme žltú a zelenú a rada by som na jednu stenu nechala urobiť nástennú maľbu so zvieratkami alebo ju aspoň polepili detskými dekoračnými samolepkami. Myslím si, že keď bude Alenka vyrastať v príjemnom a peknom prostredí, bude sa jej žiť dobre . A to je podľa mňa bez ohľadu na znalosti starých čínskych mudrcov vôbec tá najlepšia energia, aká môže okolo dieťaťa prúdiť .

Anna Nemcová

Anna Nemcová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Stále energická a plná života. Mama presláveného génia Forresta Gumpa hovorila, že život je ako bonboniéra, pretože nikdy nevieš, čo ochutnáš. Ja som nedávno ochutnala ten najsladší cukrík prvého materstva a práve rozbaľujem ďalší. Prajem si, aby nám tá naša bonboniéra chutila každý deň. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu